COMING SOON
ИНСТАЛАЦИЯ
галерия “АЛМА МАТЕР”, Софийски университет
2024
в сътрудничество с АЛЕКСАНДЪР СМОЛЯНОВ
ПРЕДСТОЯЩО ОТКРИВАНЕ
SITE-SPECIFIC INSTALLATION
ALMA MATER gallery, Sofia University
2024
In collaboration with ALEXANDER SMOLYANOV
Инсталацията е създадена по покана на Културния център на Софийския университет и е част от фестивала “Стени”, посветен на 35-годишнината от падането на Берлинската стена.
"Това се оказа една от най-трудните задачи, които сме получавали, защото за 35 години какво ли не е изговорено, какво ли не е показвано по тази тема. Решихме да използваме самите стени на галерията като платно за работата. Създадохме един театър на сенките, който се разиграва върху витрината на галерията. Играем си със сянката като спомен, като загатване за нещо, което предстои, наистина един театър на сенките, който се разиграва в нещо като вътрешното мазе на умовете и главите ни в момента — не само на нас като автори, но на цялото наше общество. Едно прашасало мазе, в което долу има останки от соца, върху тях се трупат някакви придобивки от 90-те години, мечти, а отгоре се гради и сегашната реалност. Странен поетичен образ на една стара сграда, в която тече ремонт, вдигнато е скеле, започва някаква реконструкция, но цялото нещо все още доникъде не е свършило. Или витрина на един имагинерен магазин за бъдеще — неслучващото се, непрекъснато строящо се и предстоящо бъдеще, в който чакаме да влезем вече толкова години."
Мисирков/Богданов
The installation was created by invitation from the Cultural Center of Sofia University as part of the WALLS festival, dedicated to the 35th anniversary of the fall of the Berlin Wall.
"This turned out to be one of the most difficult tasks we have encountered — so much has been said and shown on this topic over the last 35 years, that it’s hard to add anything more. Our approach was to use the gallery walls themselves as a canvas for this work. Sort of a shadow theater happening on the gallery windows. We play with the shadow as a memory, as a hint of something to come — a shadow theater showing the “inner basement” of our minds and heads at the moment — not only of us as authors, but of our entire society. A dusty basement in which there are remnants of the socialist times, on top of them are piled up some acquisitions from the 90s, dreams, and the current reality is being built over all of this. A strange poetic image of an old building in which renovation is underway, scaffolding has been erected, some reconstruction is beginning, but the whole thing is still nowhere near finished. Or the shop window of an imaginary store for future — a future still unhappening, constantly a future under construction and coming. A shop which we have been waiting to enter for so many years."
Missirkov/Bogdanov